Projekt PO IiŚ

Historia projektu
wrzesień 2008

Idea

Prof. dr hab. n. med. Przemysław Jałowiecki, ówczesny Prorektor ds. Klinicznych, a od 2012 r. Rektor SUM, bazując na obserwacjach poczynionych w centrach symulacji za granicą proponuje wprowadzenie symulacji jako metody nauczania w SUM wykorzystując możliwości jakie dają fundusze strukturalne Unii Europejskiej.

Ogłoszony zostaje konkurs w ramach Działania 13.1 Infrastruktura Szkolnictwa Wyższego Programu Infrastruktura i Środowisko oferującego wiodącym ośrodkom akademickim w Polsce możliwość rozwoju infrastruktury dydaktycznej oraz podniesienie jakości kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii. Ówczesna Rektor SUM prof. dr hab.n.med. Ewa Małecka-Tendera i władze uczelni podejmują decyzję o przygotowaniu projektu budowy Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej, obiektu dydaktycznego oferującego możliwość kształcenia z wykorzystaniem technik symulacji oraz wyposażonego w zaawansowaną bazę informatyczną.

wrzesień 2008
grudzień 2008

Złożenie wniosku o dofinansowanie

SUM składa wniosek o dofinansowanie projektu w Ośrodku Przetwarzania
Informacji, Instytucji Wdrażającej dla XIII osi priorytetowej PO IiŚ.

grudzień 2008
maj 2009

Rekomendacja

Zakończony zostaje I etap oceny merytorycznej i ogłoszona lista rankingowa – projekt SUM znajduje się na liście podstawowej projektów rekomendowanych do dofinansowania.

maj 2009
grudzień 2009

Koniec II etapu oceny

Zakończony zostaje II etap oceny merytorycznej.

grudzień 2009
styczeń 2010

Umowa o dofinansowanie

Śląski Uniwersytet Medyczny podpisuje umowę o dofinansowanie.

styczeń 2010
kwiecień 2010

Początek prac

Rozpoczynają się prace budowlane.

kwiecień 2010
listopad 2011

Zakończenie adaptacji

Kończy się adaptacja budynku byłej pralni szpitala klinicznego w Katowicach– Ligocie dla potrzeb Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej.

listopad 2011
grudzień 2011

Wyposażanie

Rozpoczyna się wyposażanie budynku CDiSM.

grudzień 2011
wrzesień 2012

Otwarcie CDiSM

Po 4 latach od rozpoczęcia projektu ma miejsce uroczyste otwarcie Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej SUM.

wrzesień 2012
październik 2012

Rozpoczęcie działalności CDiSM

Rozpoczyna się działalność dydaktyczna w Centrum.

październik 2012
Szczegóły projektu

Przebudowa obiektu nieczynnej pralni z przeznaczeniem na Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej ŚUM – widok przed i po

W wyniku przebudowy obiektu dawnej pralni powstało Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach składające się z dwóch segmentów: dydaktyczno-informatycznego i symulacyjnego.

W części symulacyjnej Centrum powstały:

  • sala pracy zbiorowej (20 miejsc, 10 stanowisk komputerowych dla studentów, stanowisko dla nauczyciela) – rzutnik multimedialny, telewizor, (możliwość pracy grupowej i prowadzenia zajęć dydaktycznych),
  • sala operacyjna z symulatorem pacjenta,
  • sala intensywnej terapii z symulatorem pacjenta,
  • dwie sale szpitalnego oddziału ratunkowego (4 stanowiska) z czterema symulatorami osoby dorosłej i symulatorem dziecka,
  • sala pediatryczna i sala porodowa z symulatorem porodowym i symulatorem noworodka oraz symulatorem niemowlęcia,
  • obszar symulacji przedszpitalnej z symulatorem pacjenta i symulatorem ambulansu,
  • trzy sale debriefingu,
  • dwie sale ćwiczeniowe z możliwością wykorzystania kilkuset fantomów i modeli szkoleniowych,
  • sala samooceny z trzema stanowiskami do nauki oraz sprawdzania umiejętności prowadzenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej.

Wszystkie sale symulacyjne wyposażone są w niezbędny sprzęt medyczny.

W części dydaktyczno-informatycznej powstały:

  • dwie sale audytoryjne (121 i 108 miejsc) – rzutniki multimedialne, system bezprzewodowego głosowania, możliwość prowadzenia transmisji z sal operacyjnych z wykorzystaniem systemu wideokonferencji,
  • dwie multimedialne sale wykładowo-ćwiczeniowe (w każdej 48 miejsc, 24 stanowiska komputerowe dla studentów, stanowisko dla nauczyciela) – komputery, rzutniki multimedialne,
  • czytelnia multimedialna (40 stanowisk),
  • pomieszczenie pracy własnej (16 miejsc, 8 stanowisk komputerowych dla studentów, stanowisko dla nauczyciela) – rzutnik multimedialny, skaner (możliwość prowadzenia zajęć dydaktycznych),
  • centrum oprogramowania (4 stanowiska) – komputery z oprogramowaniem użytkowym,
Całkowita wartość projektu

Całkowita wartość projektu wyniosła:

30 070 455,34 zł

w tym wartość dofinansowania ze środków UE wyniosła 85%:

25 377 132,23 zł