Regulamin CDiSM

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 164/2023 z dnia 05.12.2023 r. Rektora SUM

REGULAMIN PORZĄDKOWY CENTRUM DYDAKTYKI I SYMULACJI MEDYCZNEJ ŚLĄSKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W KATOWICACH (CDiSM)

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

Osobie uprawnionej – rozumie się przez to wykładowcę, prowadzącego zajęcia/kurs/szkolenie oraz inną osobę upoważnioną na podstawie zawartej przez Uczelnię umowy,

Uczestniku – rozumie się przez to każdą osobę biorącą udział w zajęciach, w tym studenta, doktoranta, słuchacza kursu/szkolenia.

I. Zasady ogólne

1. Pobieranie i zdawanie kluczy do sal następuje przez Osobę uprawnioną.

2. Uczestnicy zajęć mogą wejść do sali tylko za zgodą Osoby uprawnionej.

3. W trakcie zajęć Uczestnicy powinni postępować zgodnie z wytycznymi Osoby uprawnionej oraz zgodnie z instrukcją przeciwpożarową wprowadzoną odrębnym Zarządzeniem i instrukcją BHP.

4. Osobom nieupoważnionym zabrania się wstępu do pomieszczenia sterowni.

II. Zasady korzystania ze sprzętu

1. Z chwilą odbioru kluczy Osoba uprawniona ponosi odpowiedzialność za powierzony sprzęt, z zastrzeżeniem ust. 3.

2. Pobranie oraz zdanie klucza jest odnotowywane w systemie.

3. Korzystający z wyposażenia i sprzętu CDiSM zobowiązani są, przed rozpoczęciem korzystania, do sprawdzenia stanu sprzętu. Uszkodzenia/awarie sprzętu zauważone przed rozpoczęciem oraz w trakcie korzystania, Uczestnicy zobowiązani są zgłosić niezwłocznie Osobie uprawnionej, która powiadamia pracownika CDiSM. Samowolna naprawa sprzętu jest zabroniona.

4. Uczelni przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania od Uczestnika za uszkodzenie sprzętu wyrządzone z jego winy, w szczególności w przypadku naruszenia postanowień określonych niniejszym Regulaminem.

III. Zasady udziału w zajęciach symulacyjnych

1. Niedozwolone jest wnoszenie do CDiSM materiału biologicznego oraz wykonywania procedur medycznych, które mogą skutkować skażeniem takim materiałem.

2. Wszystkie ostre przedmioty (igły, skalpele itp.) powinny być po zajęciach zabezpieczone w przeznaczonych do tego pojemnikach.

3. Przed przystąpieniem do zajęć z wykorzystaniem technik symulacji medycznej Uczestnicy zobowiązani są do:

– założenia fartucha,

– zmiany obuwia,

– zdjęcia biżuterii – w celu ochrony wrażliwych elementów symulatorów, trenażerów i innego podatnego na uszkodzenia sprzętu.

4. Podczas zajęć zabrania się spożywania posiłków i napojów.

5. Na terenie CDiSM zabrania się utrwalania obrazu i dźwięku oraz transmisji, streamingu a także relacji na żywo bez zgody Kierownika CDiSM.

IV. Postanowienia końcowe

1. Niezastosowanie się do postanowień określonych w niniejszym Regulaminie może skutkować wydaniem polecenia opuszczenia pomieszczeń CDiSM oraz odpowiedzialnością dyscyplinarną.

2. Osoba uprawniona, zobowiązana jest do poinformowania o naruszeniu postanowień Regulaminu pracownika CDiSM.

3. W odniesieniu do studentów zastosowanie znajdują postanowienia § 11 ust. 10 Regulaminu Studiów.

Rektor Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach prof. dr hab. n. med. Tomasz Szczepański

Regulamin Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej – pobierz